Waarom aansluiten?
Het Klachteninstituut Verzekeringen biedt u en uw cliënten een
mogelijkheid om (dreigende) conflicten op een snelle efficiënte
manier op te lossen.
Door aansluiting bij het Klachteninstituut geeft de verzekeringsbranche
richting politiek en consument een krachtig signaal dat de branche
zelf ernst maakt met de verdere professionalisering van het beroep
van assurantiebemiddelaar. Logo
Door uw aansluiting bij het Klachteninstituut krijgt u het recht
op het voeren van ons beeldmerk (logo) en kunt u uw cliënten
in geval van conflict een onafhankelijke en voor hen kosteloze klachtenprocedure
en bemiddeling aanbieden. Indien u besluit zich aan te melden ontvangt
u bij de bevestiging daarvan onder meer informatie over de mogelijkheden
om ons logo (in diverse formats) aan te vragen.
Bekendmaking
van uw aansluiting
Uw aansluiting bij het Klachteninstituut Verzekeringen, en daarmede
uw medewerking aan de dienstverlening door het Klachteninstituut,
zal in een register van deelnemers worden vermeld.
Dit register is ook via internet te raadplegen.
Kosten
Voor de aansluiting bij het Klachteninstituut bent u een jaarlijkse
bijdrage verschuldigd. Voor het jaar 2003 is door het bestuur van
de Stichting deze bijdrage vastgesteld op € 105,- voor kantoren
met vijf medewerkers of minder en € 262,50 bij meer dan
vijf medewerkers.
De bijdrage is jaarlijks verschuldigd.
Indien u zich in de loop van het jaar aansluit, worden in dat jaar
uitsluitend de maand van inschrijving én de resterende maanden
van het kalenderjaar in rekening gebracht.
Aansluiting in |
bijdrage 1 t/m 5 medewerkers |
bijdrage 6 of meer medewerkers |
januari |
105,00 |
262,50
|
februari |
96,00 |
240,63
|
maart |
87,50 |
218,75 |
april |
78,75 |
196,88 |
mei |
70,00 |
175,00 |
juni |
61,25 |
153,13
|
juli |
52,50 |
131,25
|
augustus |
43,75 |
109,38
|
september |
35,00 |
87,50 |
oktober |
26,25 |
65,63
|
november |
17,50 |
43,75
|
december |
8,75 |
21,88
|
Waartoe verbindt
registratie?
Formeel verbindt de aangeslotene zich conform de aansluitingsovereenkomst
hetgeen inhoudt dat deze loyaal meewerkt aan klachtbehandeling door
de Ombudsman Verzekeringen en of de Raad van Toezicht Verzekeringen
die elk werken op basis van de van toepassing zijnde Reglementen.
|